Stefans son dog

Komikern Stefan Gerhardsson i "Stefan & Krister" har förlorat sin 14-årige son. Det var för en vecka sedan som Stefans son Mikael klättrade upp på ett stillastående godståg i Falkenberg där han träffades av kontaktledningar på tågets tak. 16 000 volt for genom hans kropp och han dog omedelbart. Två vänner till Mikael var med på platsen och chockades svårt. Stefan tillbringade själv 5 timmar med pojkarna igår och säger i Aftonbladet: "vi har suttit här och tittat på bilder och gråtit och skrattat och pratat. Det tror jag är väldigt bra för sorgearbetet. Det får ta den tid det tar. Man ska inte stressa på något. Det kommer att göra ont stundanvis, och det kommer gå bra stundanvis. Men det kommer aldrig bli detsamma". Stefan skulle, med kollegan Krister, ha en buskis-premiär i Göteborg i början av september men nu skjuts detta upp till oktober så att familjen får tid att sörja. "Man lär sig prioritera. Det som betyder något är ens vänner och ens familj. Resten är bara skit" fortsätter Stefan. Mikael 14 år lämnar närmast efter sig mamma, pappa och två storebröder.
*Jag beklagar sorgen! Det är hemskt det som hänt och det är bara att hoppas att denna historia får ungdomar att sluta klättra på tåg. Frågan är hur Stefan någonsin ska kunna skämta igen =/

Foto: Aftonbladet


Kommentarer
Postat av: Johan

Jo det tror jag nog att Stefan kommer göra. Visst, det är nog j*kligt tungt nu, att förlora ens barn är det sista en människa vill uppleva. Men ändå, man repar sig, man kommer tillbaks till gamla fotspår. Man blir aldrig riktigt densamma men man kommer tillbaks.

2008-08-22 @ 12:22:44
Postat av: Adam

jag vet hur det känns och förlora någon jag har träffat stefan flera gånger och hans son jag kan inte mer än och sörja för hans familj men mikael har det bra i himmlen fast han försvann för tidigt r.i.p

2008-08-22 @ 13:39:33
Postat av: C

RE:Johan

Ja visst är det säkert så men det måste vara det hemskaste man kan vara med om...



RE:Adam

Håller med, R.I.P Mikael

2008-08-22 @ 14:25:05
URL: http://iamastarstruck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0