Dogge

Dogge Doggelito, 32 förlorade sin fru Leonida León i cancer 2004, mitt under pågående turnén tillsammans med Gyllene Tider. Tiden som följde blev tuff - "När min fru gick bort hade jag faktiskt ingen lust att hålla på med musiken. Det var bara deprimerande och tråkigt och texterna blev inte heller roliga. Det har varit en tuff tid och det tog tre år att hitta glädjen igen" säger Dogge till Aftonbladet. Men nu är nya skivan klar, soloalbumet "Superclásico". Sju månaders jobb har blivit en varierad skiva som blandar allt ifrån reggae till klassisk svensk rap. Glädjen i livet är gemensamma dottern Bianca, idag fem år gammal. -"Bianca har betytt allting. Kärleken i livet. Att jag fått behålla någonting, fortfarande kan leva och ha någonting att leva för. Jag kommer alltid vara skadad av det som hänt. Men jag lever och mitt barn lever. Vi får göra det bästa av situationen".
*Starkt av Dogge att fortsätta leverera musik, jag vill lyssna på nya plattan nuuu....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0