Andreas Lundstedt har HIV

Schlagerstjärnan pratar ut om sin stora hemlighet i tidningen QX. -"Nu känner jag att jag är i rätt stadium av livet, att det är dags" säger han till tidningen. Andreas Lundstedt, 35, sångare i bandet Alcazar fick vet att han var smittad för några år sedan - per telefon - när han var på väg till gymmet. -"Allt började gå i slow motion" säger Andreas till QX. Han beskriver den första tiden som destruktiv. Han flydde in i fester och började testa knark men som tur var insåg han ganska snart att droger inte var lösningen på problemet. Andreas hade tidigare ett förhållande med avhoppade Alcazar-kollegan Magnus Carlsson, men enligt Andreas är ingen av hans tidigare eller nuvarande pojkvänner/pojkvän smittade. Andreas har ingen aning om vem som smittade honom.
Den 2 december uppträdde Andreas på World Aids Day i Stockholm. Nu vill han sprida kunskap om sjukdomen - så att fler vågar berätta. -"Jag vet att det finns fler i min bransch som har det" säger han till QX. Han avslutar också med att säga -"Jag mår toppen. Det här är ingenting som påverkar min vardag".
*Starkt gjort av Andreas att gå ut med sin sjukdom, det kom som en chock när jag läste om det tidigare imorse. Håller tummarna för att allt ska gå bra för dig Andreas!

Kommentarer
Postat av: Nyx

Hmm... Han vet inte vem som har smittat honom... Då kan han ju inte direkt ha koll på vad han håller på med! Tråkigt i alla fall att han har fått HIV. :(

2007-12-19 @ 13:46:56
URL: http://www.nyx.sprayblog.se/
Postat av: C

RE:Nyx
Jo håller med, bättre koll borde man ju ha men nu när det väl har hänt tycker man som sagt synd om honom!

2007-12-20 @ 08:55:23
URL: http://iamastarstruck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0