Nya Wallander-filmer

Enligt Aftonbladet ska det komma 13 nya Wallanderfilmer, fortfarande med Krister Henriksson i huvudrollen som Kurt Wallander. Den som däremot fattas är Johanna Sällström som spelade Kurts dotter i filmerna. I februari 2007 hittades den 32-åriga skådespelerskan död i sin lägenhet i Malmö. Hon hade tagit livet av sig. Krister säger: "Hennes bortgång var så tragisk. Men när jag tänker på henne, minns jag mest sådant som gör mig glad. Vi kom väldigt nära varandra. Nästan som far och dotter. Vårat privata förhållande var mycket bättre än Kurt och Linda Wallanders i filmerna". Nu väntar ett och ett halvt år i Ystad för att kunna spela in filmerna. Linda Wallander är såklart utskriven ut filmerna men andra har kommit till. Lena Endre kommer att spela åklagare och Kurt Wallander har skaffat hus och hunden Jussi.
*Ja verkligen tragiskt med Johannas bortgång! Men jag gillade Wallander-filmerna och även om det kommer kännas konstigt utan Linda Wallander så hoppas jag att dessa blir lika bra!

Foto:salongk.se

Kommentarer
Postat av: Sofia

Det ska bli kul och se dom nya filmerna. Själv är jag lite tveksam eftersom Johanna inte längre är med. Hon var verkligen otroligt duktig :)

2008-08-04 @ 18:34:02
URL: http://nittonhundra91.wordpress.com
Postat av: C

RE:Sofia

Jo det kommer kännas konstigt utan henne helt klart =(

2008-08-05 @ 13:15:17
URL: http://iamastarstruck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0